گردشگری در تهران

شهرک سینمایی غزالی


شهرک سینمایی غزالی واقع در کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج بعد از کارخانه سایپا قرار دارد، این شهرک که لوکیشن بسیاری از سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی فاخر از جمله هزاردستان،مدار صفر درجه،شهرزاد،کلاه پهلوی کیف انگلیسی ، پهلوانان نمی میرند، شب دهم و دیگر سریال ها و فیلم¬های تاریخی بوده است، یکی از جاذبه¬ها گردشگری و فرهنگی شهر تهران می باشد، ماکت خیابان لاله زار قدیم، میدان بهارستان و میدان منیریه و همچنین محله ها و گذرهای قدیمی تهران از جمله دیدنی های این شهرک می باشد،رستوران گراند هتل و کافی شاپ های مختلف و بازارچه محلی پذیرای بازدید کننده ها می باشند، از جمله دیدنی های دیگر شهرک سینمایی غزالی مجموعه موزه عروسکهای تلویزیونی صدا و سیما هست که یک نوستالژی جذاب برای عموم بازدید کننده های مخصوص دهه شصتی می باشد. بازدید از شهرک سینمایی غزالی با هماهنگی برای عموم آزاد است.

نویسنده و عکاس : س.ا.ع

پارک ملی هوا فضای تهران


پارک ملی هوا فضای تهران یکی از جاذبه های دیدنی تهران میباشد، که هر ایرانی باید حتما از آن یکبار بازدید کند، این پارک در

بزرگراه شهید لشکری(جاده مخصوص کرج)، شهرک دانشگاه تهران واقع شده است. پارک ملی هوا فضای تهران در واقع هم قدرت

تکنولوژیکی کشور در حوزه هوافضا و هم قدرت نظامی را همزمان به بازدید کننده نشان می دهد. البته بازدید از این مجموعه با

هماهنگی و به صورت گروهی امکان پذیر می باشد. در بدو ورود به پارک فضای سبز وسیعی وجود دارد، که در میان آن چند

سامانه راداری عظیم مستقر شده است، این سامانه ها از مرحله طراحی، تولید و عملیات به دست متخصصین داخلی اجرا شده است.

در انتهای فضای سبز پارک ساختمان اصلی قرار دارد، هنگام ورود ابتدا وارد یک سرسرای بزرگ میشید، اونجا راهنما مستقر

هست، که معمولا یک افسر نظامی با یونیفورم نظامی می باشد. سپس وارد یک تونل میشید که ماکتی از شهرهای دزفول و اندیمشک

را به نمایش می گذارد که بر اثر حملات موشکی و توپخانه ای ارتش بعث عراق به ویرانه تبدیل شده است، دیدن این صحنه ها

ممکن کمی شما را ناراحت کنه، اما به شکوه آنچه در ادامه خواهید دید، می ارزد. پس از گذشتن از این تونل وارد سالن بزرگی

میشید که چندین موشک، کوچک و بزرگ در آن خودنمایی می کنند. موشکهای کوتاه برد، میان برد، دوربرد، با قابلیت های مختلف

برای انواع هدفها طراحی شده اند. موشکهای بالستیک، کروز و ماهواره بر همه با همت متخصصین داخلی طراحی و تولید شده اند

و امروز در خدمت دفاع از این آب و خاک می باشند. زمانی که ما برای دفاع از خود حتی سیم خاردار هم نداشتیم، امروز این توان

موشکی حیرت آور قابل ستایش و تعظیم در مقابل این عزم و اراده جوانان این مرز و بوم می باشد. در کنار این این سالن یک، یک

سالن دیگر هست که قطعات مختلف موشک از جمله موتور، کیت های هدایت کننده، کیت های سوخت رسانی و دیگر قطعات استفاده

شده در موشک را که همه در داخل کشور طراحی و تولید می شود به نمایش می گذارد. سالن دیگری که در معرض بازدید کننده می

باشد سالن پهپادها می باشد، از جمله پهپادها که در این نمایشگاه می بینید، لاشه پهپاد گلوبال آمریکایی است که پس از تعرض به

مرز هوایی کشور توسط سامانه های پدافند مورد اصابت قرار گرفت و لاشه آن از داخل آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بیرون

کشیده شد و امروز در این نمایشگاه جهت درس عبرت متجاوزین به این آب و خاک در معرض عموم قرار دارد. در گوشه دیگر این

سالن پهپاد RQ170 امریکایی هست که توسط متخصصین پدافندی، هک شد و به غنیمت نیروهای نظامی ایران درآمد. چندین پهپاد

دیگر از جمله پهپادهای شناسایی، هجومی در ابعاد مختلف و ماموریت های گوناگون در این سالن قرار دارد. در ادامه وارد سالن

دیگر می شوید که دستاوردهای هواپیمایی از جمله تعمیر و نگهداری و به روز رسانی انواع جنگنده های سوخو و همچنین

بالگردهای در حال طراحی را می توانید در این سالن ببینید. در انتهای این پارک سالن سامانه های رهگیری و پدافندی قرار دارد،

انواع سامانه های دفاع هوایی و دریایی از جمله سامانه سوم خرداد، که در حال حاضر قویترین سامانه رهگیری و پدافندی کشور و

منطقه می باشد در آن قرار دارد. نکات جالب دیگر این پارک وجود تندیسهای دانشمندان بزرگ ایرانی درعرصه نجوم و ریاضیات

می باشد، که به پاس تلاشهای علمی ایشان و همچنین یادآوری گذشته پرشکوه این مملکت در عرصه علم و صنعت، در این سالن

مستقر شده است.

بازدید از پارک ملی هوا فضای تهران برای عمومی به صورت گروهی و با هماهنگی آزاد می باشد.


نویسنده و عکاس : س.ا.ع

#آبشار_پسنگ_تهران
آبشار پسنگ تهران
آبشار پسنگ تهران ، در مسیر پناهگاه شیربلا در شمال غربی دربند قرار دارد. آبشار پسنگ در دو طبقه ی نیمه بلند ، جاری شده است و دارای آبی بسیار سرد است که از ذوب شدن برفهای قلل بالادست جاری شده است. معروف ترین آبشارهای پس قلعه تا شیرپلا عبارتند از آبشار پسنگ – آبشار دو قلو و آبشار دو قلو شیر پلا و همچنین آبشار رجب. این مسیر در چهار فصل بسیار زیباست. تازه برگ‌های بهاری، خنکای تابستانی، رنگ‌های گوناگون پاییزی و برف سپید و یکدست زمستانی آن هرکدام بیش از دیگری روح‌نواز، دل‌انگیز و چشم‌گیر است.

پناهگاه شیرپلا در ارتفاع ۲۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مسیر آن از سربند، پس‌قلعه و آبشار دوقلو می‌گذرد. از شیرپلا تا قلهٔ توچال معمولاً سه تا چهار ساعت راه است. این پناهگاه در دو طبقه بنا شده و دارای امکاناتی چون خوابگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، ناهارخوری، بوفه، نمازخانه و سرویس کامل بهداشتی و لوله‌کشی آب و برق است.
#آبشار_موآب_افجه
آبشار موآب افجه
بشار موآب در ارتفاعاتی موسوم به قله ساکا واقع شده و در حدود ۱۸۰ متر ارتفاع دارد. به جز اواخر تابستان که تا حدی آرام و کم‌آب به نظر می‌رسد، در سایر فصول پرآب و خروشان است.خروشان‌ترین و زیباترین آبشار روستای افجه، آبشار موآب است. این آبشار با ارتفاع ۱۸۰متر درست مشرف به دشت هویج، معروف‌ترین دیدنی روستای افجه، است. آبشار موآب در زمستان‌ها بسیار خروشان و پرآب است. آبشار موآب در کنار آبشار پسچویک قرار گرفته است و با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی از آن می‌توان به دشت هویج رسید.
#پارک_ملت_تهران
پارک ملت تهران ، پارکی به سبک پارکهای انگلیسی
پارک ملت تهران با ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می شود که طراحی پارک نامنظم را، به سبک پارک های انگلیسی، شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. در پارک ملت مجسمه مادر و امیرکبیر از معروفترین تندیس هایی هستند که در این بوستان نگه داری می شوند. پارک ملت که نام سابق آن بوستان شاهنشاهی است در شمال تهران و در منطقه ۳ شهرداری قرار دارد. این بوستان از شمال به خیابان جام جم، از جنوب به خیابان نیایش. از شرق به خیابان ولیعصر (عج) و از غرب به خیابان سئول (باشگاه انقلاب) محدود می‌شود.
#آبشار_ده_تنگه
آبشار ده تنگه ، چهل پله
آبشار ده تنگه ( چهل پله ) در استان تهران واقع است. برای رسیدن به این آبشار از تهران از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم باید رفت. در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می‌باشد، بقیه مسیر پیاده باید طی شود. روستای آهار روستایی در شمال شرقی تهران در بخش اوشان منطقه رودبار قصران است. این منطقه که در البرز مرکزی و پشت ارتفاعات توچال قرار دارد. از نظر هوایی فاصله چندانی با روستاهای شهرستانک در جاده چالوس، روستای گاجره در نزدیکی گچسر و پیست اسکی شمشک و دیزین ندارد. ولی به دلیل وجود قله های توچال، صندوق چال و سی چال در بین آنها، ارتباط زمینی بین آنها یا مقدور نبوده و یا به سختی ممکن است.
#آبشار_کبوتر_خوان
آبشار کبوترخوان شمیران
آبشار کبوترخوان شمیران – دارآباد در استان تهران واقع است. رودخانه دارآباد، شرقی‌ترین رودی است که از رشته کوه توچال وارد تهران می‌شود. این دره که از لحاظ ساختار طبیعی از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است، در منتهی‌‌الیه شمال شرق تهران قرار دارد و در واقع آخرین دره مشرف به تهران از سمت شمال شرق به حساب می‌آید. همچنین در مقایسه با سایر دره‌های مشرف به تهران مانند سنگون، درکه و دربند از مزایای کوهنوردی بیشتری برخوردار است. این رودخانه از داخل محله ی دارآباد تهران عبور کرده و پس از بزرگراه ازگل در جنوب آن در کنار بزرگراه دارآباد (امام علی) به‌صورت سرپوشیده جریان می‌یابد.
#موزه_مقدم_تهران
موزه مقدم تهران
موزه مقدم تهران و درحقیقت خانه مقدم از جمله خانه‌های مجلل دوران قاجار ـ متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک ـ بوده است. احتساب الملک دارای دو پسر به نام های حسن و محسن بود که جهت ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن در فعالیت‌های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا مانده است. برادر کوچکتر ـ محسن ـ پس از اتمام تحصیلات خود در رشته های نقاشی، تاریخ هنر و باستان شناسی در سال ۱۳۱۵ به وطن بازگشت. به همراه همسر فرانسوی خود «سُلما» در خانه پدری ـ محل کنونی موزه مقدم ـ ساکن گردیدند.

آنها در کنار فعالیت‌های علمی به گردآوری آثار و اشیاء تاریخی و فرهنگی پرداختند. استاد مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمع آوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی ـ تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب کرد. برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و غیره را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نمود.

در سال ۱۳۵۱، زنده یاد استاد محسن مقدم ـ استاد ممتاز دانشگاه تهران ـ با توجه به علاقه وافرش به علم، تاریخ و هنر. خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران نمود.استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ دارفانی را وداع گفت . پس از مرگِ همسر ایشان در سال۱۳۶۹ تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت.
 #کاخ_موزه_نیاوران
کاخ موزه نیاوران ،نگاهی بر زندگی شاهان
کاخ موزه نیاوران در باغ بزرگی به مساحت حدود ۱۱ هکتار در شمال تهران قرار دارد که از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار می باشد. بناهای این مجموعه متعلق به دوره های قاجار و پهلوی می باشد.کاخ نیاوران یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی معروف در شهر تهران است. بخش‌های مختلف کاخ نیاوران امروزه به موزه‌هایی مملو از آثار تاریخی ارزشمند، تبدیل شده‌اند. اگر به بررسی تاریخ و فرهنگ معاصر ایران علاقه دارید، حتما به این کاخ موزه بروید و لذت ببرید.
#بازار_بزرگ_تهران
بازار تهران ، بازاری مملو از هنر ، تاریخ و تجارت
بازار تهران یکی از مهمترین و پر بازدید کننده ترین جاذبه گردشگری در پایتخت می باشد . مجموعه بازار تهران در ضلع جنوبی خیابان ۱۵ خرداد و حد فاصل آن با خیابان های مولوی، خیام و ۱۷ شهریور، در بافت قدیمی و تاریخی شهر واقع شده و چون گذشته مهم ترین مرکز تجاری و بازرگانی است. بازار تهران همراه دیگر بناهای تاریخی محدوده خود مانند مسجد امام ، مسجد جامع و… از مجموعه های مهم تاریخی و هنری شهر تهران محسوب می شود.
#آبشار_چال_مگس
آبشار چال مگس شمیران
آبشار چال مگس شمیران – دارآباد در استان تهران واقع است. دارآباد از سوی شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به زمینهای اقدسیه و از سوی شرق به جایی به نام باقلی‌زار و از غرب به بازوی توچال و زمینهای رحمن آباد مشرف است. کوه‌های دارآباد که دو سوی این دهکده را دربر گرفته‌اند رشته اصلی توچال است که از دامنه شرقی آن تا قوچک ادامه دارد.
#دره_اوین_درکه
دره اوین درکه ، دره ای سرسبز و باصفا در دل تهران
دره اوین درکه در شمال تهران قرار دارد. ابتدای مسیر دره اوین درکه ، روستای دركه قرار دارد كه یكی از خوش‌ آب و هواترین مناطق روستایی تهران است. وجود روستا آن هم در شهر بزرگی همچون تهران کمی دور از ذهن به نظر می رسد، درکه اما در این هیاهوی پایتخت ماهیت خود را حفظ نموده و همچنان یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی در قلب شهر تهران بشمار می رود.
در ادامه این روستا دره اوین واقع شده است، دره ای که در آن رودخانه ای پرآب جریان داشته و در مسیر خود فضایی پله کانی و استخری طبیعی ایجاد نموده که در بین اهالی و گردشگران به هفت حوض معروف است.
تهرانی های خوش ذوق نیز در اطراف اوین درکه رستوان های سنتی، مدرن و قهوه خانه هایی راه اندازی کرده اند تا گردشگران در هنگام صرف غذا از طبیعت زیبای این دره خوش آب و هوا بهره برند.اگر اهل پیاده روی و طبیعت گردی هستید بد نیست سری به درکه زده و چایی در دل طبیعت نوش جان کنید.
#شمس_العماره_تهران
شمس العماره عمارتی باشکوه در کاخ گلستان تهران
شمس العماره عمارتی باشکوه در کاخ گلستان تهران می باشد که یکی از بناهای مرتفع و مشخص و جالب تهران قدیم است. تهران به عنوان پایتخت ایران جاهای دیدنی ،جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که در بین آنها دیدار از شمس العماره را نباید از دست داد . گویا ناصرالدین شاه قبل از سفر اروپا بر اثر دیدن تصاویر بناها و آسمان خراشهای کشورهای غربی تمایل پیدا می کند. بنای مرتفعی نظیر بناهای فرنگستان در پایتخت ممالک محروسه خود ایجاد نماید. تا از بالای آن خود و زنانش بتوانند منظره شهر تهران و دورنمای اطراف را تماشا کنند .

شاه در حدود سال ۱۲۸۲ ه.ق این قصد خود را با دوستعلی خان نظام الدوله معیرالممالک در میان می نهد. او را برای ساختن چنین بنائی در سمت شرقی ارگ سلطنتی مامور می کند. جاهای دیدنی تهران با گذشته و تاریخ دیرینه خود گویای فرهنگ غنی و کهنی است که در ایران باستان بوده است.
#موزه_جواهرات_ملی
موزه جواهرات ملی ایران
موزه جواهرات ملی ایران موزه ای با گنجینه‌ای بی‌نظیر و گران‌بها از نفیس‌ترین جواهرات جهان است که تاکنون کسی نتوانسته ارزش واقعی آن‌ را تخمین بزند. گنجینه‌ای شگفت‌انگیز و تماشایی که علاوه بر ارزش مادی، بخشی از تاریخ کهن، فرهنگ و خلاقیت هنرمندان خوش ذوق و چیره‌دست این سرزمین را در دل خود دارد.
#کاخ_موزه_سعدآباد
کاخ موزه سعدآباد تهران
کاخ موزه سعدآباد تهران جاهای دیدنی تهران زیاد است از جمله جاذبه های گردشگری تهران در پهنه پر طراوت کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند, بخش دل انگیزی از شمال شهر تهران شکل می گیرد که مجموعه سعدآباد با یک میلیون و صد هزارمترمربع وسعت دراین گستره غنوده است.سعدآباد که از شمال با کوههای البرز,از مشرق با گلابدره, از مغرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد, در زمان قاجار, محل استقرار و سکونت تابستانی شاهان این سلسله بوده است.

پس از کودتای ۱۲۹۹, در وسعتی تازه و الحاق باغ های مختلف, به اقامتگاه تابستانی رضاخان اختصاص یافته است.کاخ و کوشک هایی به مناسبت و ضرورت های گوناگون در جای جای این پهنهء برتافته است. از درختان کهن و سپیدار و سرو, به فاصله ای از بازمانده بناهای قاجار سر برآورده که طی سالیان به چهارده کاخ کوچک و بزرگ, هرکدام به سبک و شیوه ای در معماری رسیده است.
#برج_آزادی_تهران
برج آزادی تهران ، نمادی زیبا با معماری شگفت انگیز
برج آزادی تهران که نام پیشین آن برج شهیاد بوده و قدیمی ها هنوز با این نام آنرا می خوانند تا مدتها سمبل تهران بوده و یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت ایران می باشد. از آنجایی که این برج در کنار فرودگاه مهرآباد می باشد بسیاری از مسافرین و گردشگران با دیدن این برج هوس عکاسی از این معماری زیبا می کنند. برج آزادی با معماری زیبا و منحصربه‌فرد خود در قلب میدان آزادی شهر تهران در اصلی‌ترین مبدأ ورودی و خروجی شهر قرارگرفته است که همه‌روزه مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری بسیاری از طریق آن صورت می‌گیرد از همین رو آن را دروازه غربی شهر به‌حساب می‌آوردند.

#عمارت_مسعودیه_تهران
عمارت مسعودیه تهران
عمارت مسعودیه تهران یکی از خانه‌های تاریخی شهر تهران است که در خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان واقع شده است. عمارت مسعودیه تا سال‌ها پیش مهجور و ناشناس بود و کسی فکرش را نمی‌کرد درست پشت میدان بهارستان و در شلوغی و هیاهوی خیابان جمهوری، پشت سردری با نام میراث فرهنگی، عمارت و باغی به این بزرگی و زیبایی وجود داشته باشد؛ باغی که خصوصیات باغ ایرانی را داراست و اثر معماری اروپایی بر عمارت و ساختمان‌هایش دیده می‌شود.این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۹۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
#امامزاده_روح_الله
امامزاده روح الله (ع ) تهران
امامزاده روح الله علیه السلام از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام می‌باشد. مرقد مطهر این امام‌زاده جلیل القدر از بقاع متبرکه قدیمی تهران بوده که مطابق تاریخ مندرج بر روی کتیبه سردر قدیمی بقعه، تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۱۱ هجری قمری (۱۲۷۲ هجری شمسی) بر میگردد. طبق کتب تاریخی و نسب شناسی مانند تحفة الازهار (صفحه ۱۶۱) و سراج الانساب (صفحه ۹۰) این امامزاده بزرگوار اوائل قرن دهم هجری قمری در این مکان مقدس شهید و به خاک سپرده می شود.
با توجه به این که بین سال های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ هجری شمسی احداث ساختمان مخابرات در قسمت شمالی این آستان مقدس آغاز گردید، عملاً بقعه مطهر جزئی از محوطه ساختمان مذکور شده و با توجه به شرایط امنیتی، اجازه تردد به زائرین جهت ورود به بقعه مطهر داده نمی شد. پس از انقلاب اسلامی نیز با توجه به بمب گذاری منافقین در ساختمان مخابرات، شرایط امنیتی ادامه یافته و زائرین تنها در روزهای دوشنبه و آن هم به مدت چند ساعت اجازه حضور در بقعه را می یابند.
با تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری شرکت مخابرات در سال ۱۳۹۰ این بقعه مطهر از ساختمان مخابرات منفک شده و کلنگ زنی طرح جامع عمرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه انجام و در ابتدای ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۳ فاز اول آن به بهره برداری رسید.
#کوه_توچال_تهران
کوه توچال تهران
کوه توچال تهران با جهت شرقی- غربی در بخش جنوبی رشته کوه‌های البرز مرکزی و در شمال شهر تهران واقع شده است. دامنه جنوبی توچال مجاور با شهر تهران است و بلندترین نقطه شهر تهران محسوب می‌شود که به «بام تهران» شهرت دارد.
توچال به عنوان بلندترین ارتفاع شمال تهران، از طریق شانه غربی خود که هومند نام دارد و ارتفاع آن ۳۹۰۰ متر می‌باشد، به گردنه شهرستانک و سپس به قله شاه‌نشین بزرگ به ارتفاع ۳۸۵۰ متر متصل می‌شود. از شرق توسط خط الرأسی قوسی شکل، پس از تشکیل قله‌های پیازچال و لزون، از طریق گردنه کوتاه لوپهنه به قله‌های دارآباد ارتباط می‌یابد.
#بوستان_رازی_تهران
بوستان رازی تهران
بوستان رازی تهران یکی از پارک های شهر تهران است که در جنوب تهران در انتهای خیابان قزوین نرسیده به میدان رازی قرار دارد.پارک رازی با مساحت ۲۵۷ هزار و ۸۹۹ مترمربع، در سال ۱۳۷۶ خورشیدی بنا شد و نوع طراحی فضای سبز آن به صورت مختلط است. پوشش گیاهی بوستان رازی از اقاقیا، چنار، سرو نقره‌ای، بلوط همیشه سبز، گل یخ، کاج، سدروس، زیتون، بیدمجنون، گوجه گل، زردآلو، اکالیپتوس، افرا، زبان گنجشک، سرولاوسون، صنوبر، ارغوان، تبریزی، لیلکی، ختمی، میخک هندی و … تشکیل شده است.
#کاخ_موزه_صاحبقرانیه
کاخ موزه صاحبقرانیه تهران
کاخ موزه صاحبقرانیه تهران ، کاخی زیبا در مجموعه کاخ نیاوران تهران می باشد که البته از بیرون نمای باشکوهی ندارد ولی داخل آن با تزیینات معماری ایرانی ، نقاشی های خیال انگیز ، آینه‌کاری‌های ظریف با گچ‌بری‌های هنرمندانه بسیار دیدنی است . فضای دیدنی کاخ چنان است که بارها به‌عنوان لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. سریال تلویزیونی میرزا کوچک‌خان و فیلم‌های سینمایی شازده احتجاب، سلطان صاحب‌قران، دلشدگان و کمال‌الملک در این کاخ فیلم برداری شده‌اند.

مجموعه تاریخی نیاوران یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی استان تهران در پایتخت است. این مجموعه در باغ بزرگی به مساحت حدود ۱۱ هکتار در شمال تهران در میدان شهید باهنر (میدان نیاوران) قرار دارد و از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است. بناهای مجموعه کاخ نیاوران متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی هستند. ابتدا شاهان قاجار نیاوران را به‌عنوان مکانی خوش آب‌و‌هوا جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند.
#بوستان_جمشیدیه_تهران
بوستان جمشیدیه تهران
بوستان جمشیدیه تهران از اماکن تفریحی خوب تهران واقع در شمال پایتخت می باشد. بوستان جمشیدیه با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع در ناحیه ۴ منطقه یک تهران و در دامنه کوه کلکچال قرار دارد. این پارک فرامنطقه‌ای نام گرفته و روزانه میزبان صدها گردشگر داخلی و خارجی است. پارک جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه از زیباترین و دیدنی‌ترین بوستان‌های تهران است. با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است. از شمال به کوه کُلَکچال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلکچال محدود است. از ویژگی‌های این‌پارک، دریاچه، آبشار مجاور و نیز آبنماهای سنگی است که جلوه‌ای خاص دارند. همچنین این پارک در ابتدای مسیر اصلی صعود به پناهگاه کُلَکچال قرار دارد.
#پیست_اسکی_آبعلی
پیست اسکی آبعلی ، تفریح و هیجان در زمستان
پیست اسکی آبعلی ، یکی از پیستهای استان تهران است که با آغاز فصل زمستان و بارش برف رونق خاصی پیدا می‌کند. این پست به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهر آبعلی و در گذرگاه جاده هراز پذیرای مراجعین بسیار زیادی است. از این‌رو ساماندهی به بخشهای مختلف این پیست یکی از مهمترین اقداماتی است که برای آن درنظر گرفته شده‌است.
#دریاچه_چیتگر_تهران
دریاچه چیتگر ، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران
دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) در حال حاضر بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران می باشد که محلی ایده آل برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تفریح‌های سرگرم‌کننده، پیک‌نیک، شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می‌رود. ضمن اینکه تفریح و گردش در دریاچه چیتگر در هر چهار فصل سال امکان‌پذیر است. این دریاچه از شمال به بزرگراه همت، از شرق به محور چهار باغ و از جنوب و غرب به پارک جنگلی چیتگر محدود می‌گردد. مساحت این دریاچه به ۱۳۰ هکتار می‌رسد که در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار ساخته شده است.
#اقیانوس_پارک_تهران
اقیانوس پارک تهران ، سفر به اعماق اقیانوس
در اقیانوس پارک تهران، با سفر به اعماق دریاها، شگفتی‌های دنیای زیر آب و موجودات دریایی را کشف کنید.

«اقیانوس پارک تهران» یکی از پارک‌های مفهومی است که به موضوع دنیای زیر آب می‌پردازد. این پارک با شبیه‌سازی فضای واقعی از دریاها و موجودات دریایی، شگفتی‌های زیر آب را به نمایش می‌گذارد و مفاهیم علمی را در قالب سرگرمی و تفریح به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهد. اقیانوس پارک که با طراحی جالب خود از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود، تمام رده‌های سنی به‌ویژه کودکان و نوجوانان را جذب می‌کند.

در سال‌های اخیر فضاهای آموزشی در سراسر دنیا دچار تغییر و تحول شده و یادگیری همراه با سرگرمی و تفریح، جایگزین آموزش تئوری شده است. یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، ساخت مراکز و پارک‌های گوناگون است که با هدف رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان بر پایه موضوعی خاص، ایجاد می‌شود.

راه های ارتباطی
دفتر اداری
خیابان استاد مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 14 پلاک 4

©2024 PersianGulf, All Right Reserved
طراحی وب سایت
آترین
  بهینه سازی وب سایت