با ما تماس بگیرید

021-8682

مهمانداران هواپیما برای چه سختی‌هایی آماده هستند؟

مهمانداران هواپیما برای چه سختی‌هایی آماده هستند؟

مهمانداری هواپیما در ظاهر شغلی پرهیجان و جالب است، اما اگر فرصت چند روز کار مهمانداری هواپیما را داشتید، متوجه می‌شدید چه شغل طاقت‌فرسایی است. مهمانداران در پرواز چندساعته مراقب مسافران هستند، به آنها غذا و نوشیدنی می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند. در این مطلب به ابعاد دیگری از شغل خدمه‌ی پرواز نگاه می‌کنیم. در واقع، آموزش‌هایی که مهمانداران می‌گذرانند فراتر از سرو غذا و چک کردن کارت پرواز است چون باید برای هر موقعیت و شرایطی آماده باشند.

آموزش‌های جان به در بردن در وضعیت خطر


یکی از آموزش‌هایی که اکثر خدمه‌ی پرواز باید طی کنند، دوره‌ی جان به در بردن یا بقا است. آنها باید یاد بگیرند چطور پناهگاه درست کنند، غذا پیدا کنند، آب آشامیدنی سالم تهیه کنند و چگونه در میان بیابان، جنگل یا کوهستان درخواست کمک بدهند. این آموزش‌ها برای وضعیتی است که امکان دارد هواپیما در یک منطقه‌ی دورافتاده فرود آید.


مهمانداران می‌توانند به زایمان هم کمک کنند


شاید برایتان قابل باور نباشد که چندین مورد زایمان در هواپیما اتفاق افتاده است و به همین دلیل یکسری آموزش‌های اولیه به مهمانداران داده می‌شود تا بتوانند در چنین موقعیتی کارهای کمکی را انجام دهند تا بچه به دنیا بیاید تا در هنگام فرود گروه متخصص به همراه آمبولانس برای کمک بیایند. اگر پرواز متعلق به یک شرکت هوایی سخاوتمند باشد، امکان دارد هدیه‌ای مثل پرواز رایگان مادام‌العمر به نوزاد بدهند یا برعکس به یک هدیه‌ی کوچک بسنده کنند.


قوانین ظاهر و آرایش کاملاً مشخص هستند


شاید مسافران فکر کنند که نحوه‌ی آرایش و تغییرات لباس تا حدودی به اختیار خود مهمانداران است اما قوانین ظاهر کارکنان سخت‌گیرانه است و حتی در صورت تخلف امکان جریمه وجود دارد. بلندی پاشنه کفش، رنگ آرایش استفاده شده در صورت برای زنان، نوع آرایش موی مردان، ناخن‌ها و ... همه قوانینی دارند که باید رعایت شود.


مهمانداران اجازه ندارند چاق شوند


در اکثر شرکت‌های هواپیمایی وقتی مهماندار استخدام می‌شود وزن او ثبت می‌گردد و در صورتی که بعد از آن وزنش اضافه شود به او فرصت می‌دهند تا وزن کم کند و حتی امکان دارد او را به یک دوره کاهش وزن بفرستند. داشتن ظاهری طبق استاندارهای تعریف شده جزو اصول شرکت‌ها است. هرچند این قوانین امکان دارد از نظر خیلی افراد ناعادلانه باشد.


ساعت‌های کاری سخت و بدخوابی مداوم


مهمانداری هواپیما مثل کارمندی نیست که صبح سرکار بروند و بعد از ظهر به خانه برگردند. آن‌ها ساعت‌های کاری متغیر دارند. پروازهای شبانه، سفر به منطقه زمانی با فاصله زیاد، خستگی ناشی از پرواز، کار در تعطیلات رسمی و تلاش برای خوابیدن در ساعتی که اصلاً تمایل به خواب ندارند برای آماده شدن برای پرواز، تنها بخشی از مشکلات کاری مهمانداران است.

با این که شرکت‌ها سعی می‌کنند شیفت خدمه را طوری تنظیم کنند که فشار کمتری به آنها وارد شود اما همین به هم ریختگی ساعت خواب و بیداری تهدیدی جدی برای سلامتی است.


سر و کله زدن با مسافران بداخلاق


اکثر مردم رفتاری محترمانه دارند اما همیشه تعداد اندکی پیدا می‌شوند که به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهند و ادب و اخلاق را به کلی کنار می‌گذارند. مهمانداران مجبور هستند در هر شرایطی مودبانه و با آرامش برخورد کنند. کنترل کردن خود و مسافری که خارج از ادب رفتار می‌کند کار سختی است و وقتی چنین وضعیتی را در ارتفاع چند هزار متری آسمان تصور کنید سخت‌تر هم می‌شود.

البته که مهمانداری در کنار تمامی سختی‌هایی که گفته شد، روزهای خوب و اتفاقات جالب هم دارد. شما در اقوامتان کسی را دارید که مهماندار باشد؟ آیا تا به حال در مورد شغلش از او چیزی پرسیده‌اید؟ بدون شک حالا درک بهتری از این شغل سخت و پرخطر دارید.

 

 

#روابط عمومی پرشین گلف

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.