آشنایی با هواپیماهای مسافربری ایرباس ای 300
airbus a300-600

AIRBUS A300-600

پنجاه سال پیش ماجراجویی ایرباس با A300b آغاز شد، پاسخی نوآورانه به الزامات خطوط هوایی. در 28 اکتبر 1972 اولین هواپیمای تجاری دو موتوره پهن پیکر جهان، هواپیمای توسعه A300b ، اولین پرواز خود را در تولوز انجام داد و اولین گام ها را برای تغییر چهره هوانوردی مدرن برداشت.

A300b و برادرانش، A300-600 و A310، علیرغم ورود به بازار در طی دوران سختی برای صنعت، به لطف شهرت اقتصادی و قابل اعتمادی که در بین آنها گسترش یافت، در سفرهای مسافربری کوتاه تا متوسط به رهبران بازار تبدیل شدند.

AIRBUS A300-600 به‌عنوان عضو اصلی خانواده هواپیماهای سایز متوسط ایرباس، 8 درصد هزینه‌های عملیاتی کمتری را برای هر صندلی نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود ارائه می‌کند که مزیت سود آشکاری را در رده هواپیماهای جت ایجاد می‌کند. یک چیدمان معمولی صندلی بین 210 تا 250 مسافر را در یک طرح سه کلاسه جا می دهد که بدون توقف در مسافت های بیش از 4000 کیلومتر جابجا می شود.

مشخصات کلی

طول کلی 54.10 متر

طول کابین 40.70 متر

عرض بدنه 5.64 متر

حداکثر عرض کابین 5.28 متر

دهانه بال (هندسی) 44.84 متر

ارتفاع 16.50 متر



کابین دو راهرو پهن پیکر این پرنده نسبت به رقبای خود، صندلی پهن تر و فضای شخصی بیشتری را به مسافران ارائه می دهد. به این معنی که همه می توانند بدون خستگی و مزاحمت در صندلی خود بنشینند و از پرواز خود لذت ببرند. این هواپیما قابلیت ارائه جدیدترین امکانات به مسافرین را در حین پروز دارد. از جمله مونیتور صندلی متصل به تلویزیون کابلی هوایپما، نمایش لحظه به لحظه اطلاعات پرواز و ...

AIR BUS A300-600  به عنوان یکی از هواپیماهای اصلی شرکت ایرباس می باشد، این واقعیت که هنوز هم توسط شرکت های حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان از آن لذت می برند، گواهی بر کیفیت، قابلیت اطمینان و جذابیت پایدار آن است. این هواپیمایی است که استانداردهای جدیدی را هنگام ورود به خدمت تعیین کرد و جذابیت آن امروزه همچنان بالاست.

انعطاف پذیری کابین

کابین این هواپیما قابلیت تنظیم انواع چیدمان صندلی از کلاس A، بیزینس کلاس و معمولی را دارد. شما در واقع بستگی به نوع بلیط که تهیه کردید و همچنین طبق استراتژی فروش و بازاریابی هر ایرلاین انواع چینش های صندلی را در کابین این هواپیما می بینید.

AIRBUS A300-600 برای چه مسافرت هایی مناسب است؟

این هوایپما با توجه به ارتفاع و عرض مناسب کابین، برای پروازهایی تا 5 ساعت مناسب می باشد. برای مسافرتهای هوایی که فاصله تا مقصد زیر 5 ساعت می باشد، امکانات رفاهی کابین این هواپیما می تواند برای شما مسافرتی دلپذیر را به همراه داشته باشد. از جمله مزیت های این هواپیما سیستمها و نوع طراحی این هواپیما می باشد، که باعث شده، کمترین تکانها را در حین پرواز در برخورد با پدیده های مختلف جوی را داشته باشد، و مسافرین کمترین استرس در حین پرواز را تجربه کنند.

نکته جالب توجه در مورد این هواپیما این است که هزینه های نگهداری این هواپیما، در مقایسه با خیلی از هواپیماهای هم ردیف خود حدود 8% کمتر می باشد، این نکته باعث می شود همواره شما در هنگام خرید بلیط، هزینه کمتری را برای پرواز با این هواپیما بپردازید، در حالیکه از کیفیت بهتری نسبت به دیگر پروازها بهره مند می شود. لذا اهمیت دارد مخصوصا برای پروازهای بالای سه ساعت این نکته را توجه کنید، که نوع هواپیما در این سفر هوایی چیست؟ پس توجه داشته باشید همواره قبل از خرید بلیط از ایرلاین، به نوع هواپیمایی که قرار است با آن پرواز کنید، توجه داشته باشید. تا هم در هزینه و هم رفاهیات حین مسافرت هوایی کاملا حالت بهینه را تجربه کنید.

در مجموع 816 هواپیمای A300 و A310 در نسخه های مختلف این هواپیماهای جت ساخته و توسط ایرباس تحویل ایرلاین های مختلف در سراسر جهان شده است. تخمین زده می شود 300 فروند از آنها پس از سال 2025 در خدمت باقی بمانند.

نویسنده: سید احمد علوی



راه های ارتباطی
دفتر اداری
خیابان استاد مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 14 پلاک 4

©2024 PersianGulf, All Right Reserved
طراحی وب سایت
آترین
  بهینه سازی وب سایت