هواپیماهای مسافربری، ایرباس اِی 320
airbus a320

AIRBUS A320

هوایپمای مسافربی AIRBUS A320 در بسیاری از ایرلاینهای ایران در حال خدمت می باشد. این هواپیما عریض ترین کابین تک راهرو در بین هوایپماهای این کلاس را دارد. معمولا در کلاس معمولی هر ردیف از کابین این هوایپما شش صندلی قرار می گیرد.

از جمله مزایای مسافرت با این هواپیما به دلیل نصب موتورهای جت روی بال هواپیما این است که در شرایط نامساعد جوی هواپیما تکانهای کمترین را دارد و مسافرین کمترین استرس را در تحمل می کنند. همچنین به دلیل نصب موتور روی بال سر و صدای موتور هواپیما در داخل کابین کمتر می باشد.

این هوایپما برای سفرهای هوایی تا 120 دقیقه بسیار ایده آل و مطلوب می باشد.

از زمانی که ایرباس خانوادهA320 خود را، راه اندازی کرد، خط تولید هواپیماهای جت تک راهرو این شرکت استانداردهایی را به عنوان راحت ترین، هواپیمای کوتاه تا متوسط جهان تعیین کرده است - که یکی از دلایل متعددی است که باعث می شود آنها موفق ترین هواپیماهای تجاری نیز باشند.

A320  دارای یک کابین همه کاره قابل تنظیم برای گزینه های مختلف صندلی است که معمولاً از 140 تا 170 مسافر را در خود جای می دهد و حداکثر ظرفیت آن تا 180 مسافر است.

با عریض‌ترین کابین تک راهرو در کلاس خود، مسافران،، A320 از فضای شخصی بیشتر، صندلی‌های پهن‌تر و محفظه‌های بزرگتر بالای سر، برای نگهداری چمدان‌های خود لذت می‌برند.

 محیط داخل هواپیما با کابین هوایی ایرباس که برای اولین بار در هواپیماهای جت پهن پیکر A330 و A350 این شرکت گنجانده شد، بیشتر بهبود یافته است.

 A320 با سایر نسخه‌های خانواده هواپیماهای تک راهرو ایرباس از سیستم‌های کنترل پرواز دیجیتال و سیستم‌های مدیریت کابین استفاده می‌کند.

این اشتراک به کاهش هزینه آموزش خلبان و برنامه ریزی کمک می کند و در عین حال هزینه های عملیات و نگهداری را نیز کاهش می دهد. یک خلبان واجد شرایط در A320 می تواند با هر عضو دیگری از خانواده 320 با رتبه بندی معمولی پرواز کند. توانایی آنها برای انتقال به هواپیماهای پهن پیکر A330، A350 و A380 ایرباس با قابلیت Cross-Crew-Qualification (CCQ) نیز آسان تر است.

 

نویسنده: سید احمد علوی



راه های ارتباطی
دفتر اداری
خیابان استاد مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 14 پلاک 4

©2024 PersianGulf, All Right Reserved
طراحی وب سایت
آترین
  بهینه سازی وب سایت